[O1] Świst w głośnikach przy włączonej klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • domanskip
    Classic
    • 2007
    • 30

    [O1] Świst w głośnikach przy włączonej klimatyzacji

    maroko2007 a masz krajową czy sprowadzaną :?:
  • adaś
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2006
    • 876
    • Volkswagen

    #2
    [O1] Świst w głośnikach przy włączonej klimatyzacji

    Ostatnio zauważyłem taką przypadłość w moim systemie audio napędzanym przez źródło Clarion DXZ788RUSB i wzmacniacz Alpine V12 MRV-F400 (zamontowany w bagażniku na oparciu foteli z masą pociągniętą lokalnie z karoserii). Mianowicie podczas jazdy da się słyszeć świst (tak jakby turbiny) wydobywający się z głośników. Dźwięk ten jest w tle, ale coraz bardziej zaczyna mnie irytować.
    Poniżej kilka moich obserwacji na temat tego zakłócenia:
    1. dźwięk wydobywa się na pewno z głośników, przy wyłączonym audio nie występuje.
    2. słyszalny jest jedynie podczas jazdy, szczególnie w przedziale obr. 1800-2200; na biegu jałowym nie występuje
    3. słyszalny jest jedynie przy włączonej klimie; w trybie Climatronica na Econ jest niesłyszalny
    Zrobiłem test źródła i podłączyłem bezpośrednio do wzmacniacza odtwarzacz z własnym zasilaniem i w tej sytuacji zakłócenie nie pojawia się. Zakłócenie pochodzi więc ze źródła lub pojawia się gdzieś na drodze przebiegu kabli sygnałowych i ma związek z włączoną klimatyzacją. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i jest w stanie poradzić co zrobić, aby ten dźwięk wyeliminować? Czy jakieś filtry, kondensatory, lub inne cuda coś pomogą?
    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

    Komentarz

    • Adamu
      L&K
      • 2006
      • 1384

      #3
      podłącz moze jeszcze innymi RCA rzuconymi przez fotele do bagażnika, moze te położone pod podłogą idą jakąś niefortunną drogą.

      Komentarz

      • ziutsane
        RS
        • 2007
        • 2376

        #4
        Sprawdz oprocz tego mase
        Radio: C90r+XDP210EQ
        Kable:Opt,Skyline,50 mm
        Wzm:XES M1+FP 1.800
        Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

        Komentarz

        • adaś
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2006
          • 876
          • Volkswagen

          #5
          ziutsane,
          Ale masę z radia, czy ze wzmacniacza? Co może być z nią nie tak?
          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

          Komentarz

          • ziutsane
            RS
            • 2007
            • 2376

            #6
            w RCA na poczatku zerknij i pokombinuj z ulozeniem kabli ewentualnie
            Radio: C90r+XDP210EQ
            Kable:Opt,Skyline,50 mm
            Wzm:XES M1+FP 1.800
            Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

            Komentarz

            • adaś
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2006
              • 876
              • Volkswagen

              #7
              Mały update. Dzisiaj była szansa pojeździć bez klimy i pojawiły się nowe obserwacje: świst najbardziej słyszalny jest na początku, przy zimnym silniku. Wtedy nawet przy wyłączonej klimatyzacji pojawia się on na biegu jałowym i nasila wraz ze wzrostem obrotów silnika. W miarę rozgrzewania się silnika, świst staje się coraz mniej słyszalny.
              Jestem prawie pewien, że wcześniej to zakłócenie nie występowało, a w międzyczasie nic nie było robione z audio, ani z kablami.
              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

              Komentarz

              • Adamu
                L&K
                • 2006
                • 1384

                #8
                tu masz krok po kroku:

                WITAM! Zauważyłem, że powstaje sporo tematów dotyczących tego samego problemu, postanowiłem więc zebrać trochę informacji w jednym miejscu na naszym forum tak, aby przed zadaniem pytania każdy przeprowadził standardową diagnozę. Myślę, że w większości przypadków zastosowanie się do instrukcji pom...

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #9
                  Sprawa rozwiązana. Nikt nie zgadł przyczyny, a była ona, jak to często bywa, prozaiczna. Zsunął się jeden chinch przy radiu i łapał zakłócenia.
                  Doszedłem do tego przy okazji próby głębszego osadzenia radia w kieszeni. Teraz radyjko zamontowane jest, tak jak należy, nie ma świszczenia w głośnikach i sygnał jakby lepszy. Generalnie, można powiedzieć, że udany dzień
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  Pracuję...